Indkøbskurv - vare(r)

Handelsbetingelser


Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra OBUZI.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og OBUZI.

Bestilling

Hos OBUZI kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi sender varen direkte til dig fra vores lager, og sørger for at handelen løber så optimalt som mulig.
Vi tilbyder 30 dages fortrydelsesret og leverer i hele Danmark.

Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser. Når du handler med på obuzi.dk, indgås aftaler på dansk.

Betaling

Alle priser på obuzi.dk er angivet i danske kroner, inkl. moms samt alle danske afgifter, told mv.
-Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Der tages forbehold for udsolgte varer samt prisfejl.

Betalingsmetoder:

1) Visa Dankort / Visa / Mastercard / Maestro

2) Paypal:

a) Visa Dankort / Visa / MasterCard / AmericanExpress
b) Paypal konto

3) Bankoverførsel (venligst oplys ordrenummer ved overførsel af betalingen)

Ved bankoverførsel behandler vi ordren når betalingen er gennemført.

4) ViaBill. Læs mere her.

5) Afbetaling via LånLet. Læs mere her.

6) MobilePay

 

Levering & Afhentning


OBUZI leverer til hele EUROPA. De gældende fragtpriser i Danmark er kun gældende til brofaste øer. For levering uden for disse områder eller andre lande,
bedes De kontakte vores kundeservice. Alle leveringer i Danmark foretages af DSV Road eller vores autoriserede partner og fragtfirma.


Leveringspriser

 

DANMARK:

Standard Levering: 1 - 7 dage

Pris: 500 kr. inkl moms.


Levering med indbæring: 1 - 7 dage

Kun postnumre 1000 - 4990

Pris: 800 kr. inkl. moms

 

EU:

Levering: 7 - 14 dage

Pris: 1.275 kr. inkl. moms

 

*NORGE (Duty Paid)

Leveringstid: 7 - 14 dage 

Pris: 1.400 kr. ex moms.

 

**Europa:

Leveringstid: 7 - 14 dage

Pris: Fra 1.400 kr. ex. moms.

 

*Norge:  Prisen er inklusiv toldbehandling, importgebyr m.m.

**Europa: Fragt omfatter alle lande i Europa udenfor EU. Importgebyr + told kan forekomme, afhængigt af landets regler.

 

Standard Levering

Når du som kunde vælger Standard Levering som leveringsform, vil du blive kontaktet af vores kundeservice for at aftale en leveringsdato. Levering sker på den aftalte leveringsdato til første kantsten og i tidsrummet 08.00 - 17.00. Levering er mulig på alle hverdage.
Såfremt du ikke har mulighed for at være hjemme og tage imod leveringen i den nærmeste fremtid, vil du få mulighed for at oplyse om varen må stilles - eksempelvis i indkørslen (på eget ansvar).

Fragt med indbæring

Fragt med indbæring er kun mulig for postnumre 1000 - 4990. Når du som kunde vælger fragt med indbæring som leveringsform, vil du blive kontaktet af vores kundeservice for at aftale en leveringsdato.

Aftenlevering og Lørdagslevering

Hvis du bor i et postnummer mellem 1000 - 4990, venligst kontakt info@obuzi.dk for at høre om aften- eller lørdagslevering er mulig.


Afhentning

Når du som kunde vælger afhentning på lager som leveringsform, vil du blive kontaktet af vores kundeservice med info om hvornår bestillingen tidligst kan afhentes. Venligst kontakt kundeservice på info@obuzi.dk hvis du har spørgsmål. Varerne kan afhentes på vores lager på følgende adresse:

OBUZI, Ejby Industrivej 26, 2600 Glostrup

 Ovenstående leveringstider og priser er kun gældende for varer på lager. Ved bestilling af varer som ikke findes på lager, skal der påregnes en leveringstid på mellem 4 – 12 uger.

 

Besøg os

Du er mere end velkommen til at besøge os på adressen og se vores produkter, dog kun ved forudgående aftale.

 

Specialfremstillede møbler

Kontakt vores kundeservice hvis du ønsker et af vores produkter i specialmål.

Ved specialfremstillede produkter gælder andre handelsbetingelser end de fremførte her på siden.

 

Fortrydelsesret

Hos OBUZI har du altid 30 dages fortrydelsesret, såfremt varen leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde.
Hvis det har været nødvendigt at åbne emballagen for at teste produktet, gælder fortrydelsesretten stadig. Du må gerne åbne emballagen, hvis det er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, og hvis tilsvarende varer normalt er udstillet i en butik.

Følgende regler er gældende hvis varen er taget i brug:

1) Forbrugeren skal ikke skal betale for en værdiforringelse, hvis håndteringen af varen ikke ligger ud over, hvad man normalt har lov til i en forretning.
2) Forbrugeren skal betale for værdiforringelsen, hvis håndteringen af varen ligger ud over, hvad man normalt har lov til i en forretning, og hvis varens markedsværdi er forringet.
 
For at benytte fortrydelsesretten, skal du kontakte os på info@obuzi.dk inden 30 dage gældende fra den dag, du har modtaget dine varer.
Alternativt er det muligt at benytte fortrydelsesretten ved at nægte modtagelsen af varen. Bemærk, du skal stadig betale returfragten.

Såfremt du anvender din fortrydelsesret, refunderer vi ikke pengene for en eventuel opbæring eller montering. Dette skyldes, at opbæring og montering er selvstændige, tilkøbte tjenesteydelser, som kommer ud over leveringen af varen. Husk at varen / varerne skal returneres i original emballage. 
 
Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, skal du selv betale for forsendelsesomkostningerne af varen til vores returlager.
For at gøre denne procedure nemt og billigt for dig, kan vi arrangere afhentning af din(e) vare(r).
Omkostningerne af returfragten fastsættes på baggrund af mængde, vægt, distance o.lign. OBUZI benytter eksterne firmaer til fragt, hvorfor vi ikke har en fast pris på returfragt.

Sådan gør du, hvis du fortryder dit køb:

1. Kontakt os på info@obuzi.dk - husk at oplyse dit ordrenummer

2. Hvis du ønsker, kan OBUZI arrangere afhentning af din(e) vare(r) på din adresse.

3. Dato for afhentning bliver sendt til dig per email. Husk at emballere produkterne i forsvarlig stand og i original emballage. 

4. Hvis du har modtaget varen pakket på en palle, skal pallen ligeledes retur hvis vi arrangerer afhentning.

5. Når vi har fået varen retur på lager, bliver den kontrolleret af vores personale.

6. Såfremt varen er i salgsbar tilstand, returnerer vi dine penge indenfor 3-4 hverdage. Bemærk at der kan gå 1 til 30 dage før pengene ses på din konto, alt afhængigt af betalingsmetoden.

7. Beløbet du får retur er produktets pris – (minus) returomkostninger, hvis vi arrangerer afhentning af vare(r).

 

Reklamation

Risikoen for varer købt af OBUZI overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Reklamation og eventuelle fejl eller mangler ved levering fra OBUZI, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til vores kundeservice. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som OBUZI har stillet dig i udsigt.

Når du handler med OBUZI har du 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres straks efter modtagelse af varen, hvis der er fejl ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
 
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende din reklamation til info@obuzi.dk
Husk at angive en komplet beskrivelse af fejlen på produktet. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Skal varen returneres til OBUZI for ombytning eller udbedring, er det OBUZI som afhenter varen hos dig. Afhentningsdato aftales med vores kundeservice.

 

Særligt om erhvervskunder (uden aftale)

Der ydes ingen fortrydelsesret til Køber.

Reklamation og mangler

Køber er forpligtet til at undersøge og teste det leverede umiddelbart efter levering så grundigt som forholdet nødvendiggør det for at konstatere, om der er mangler ved det leverede, eller om det leverede er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen såvel i forhold til kvalitativt som kvantitativt. For at påberåbe sig, at det leverede lider af fejl eller mangler, skal Køber skriftligt reklamere overfor Sælger straks efter, at fejlen er eller burde være opdaget.  Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke. Sælger er aldrig ansvarlig for, og det betragtes ikke som misligholdelse, såfremt der er fejl, som skyldes udformningen af varen, forudsat udformningen er i overensstemmelse med det aftalte. Sælger er ligeledes ikke ansvarlig for fejl, som skyldes Købers egne forhold så som manglende vedligeholdelse, fejlagtig brug, anvendelse imod Sælgers forskrifter samt ændringer og indgreb i det leverede af ikke autoriserede personer.

Ansvarsbegrænsning

Sælger er ikke ansvarlig for skader forvoldt af et produkt på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, mens produktet er i Købers besiddelse. Sælger er heller ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af Køber, eller på produkter, hvori produkter fremstillet af Køber indgår. I den udstrækning Sælger måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand for sådanne skader, er Køber forpligtet til at holde Sælger skadesløs. Køber er endvidere forpligtet til at lade sig med sagsøge ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler krav rejst mod Sælger på grundlag af en sådan skade.

Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar.

 

Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.

Persondatapolitik  / Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website.
En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk
Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.
På obuzi.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.
Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med OBUZI, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos OBUZI og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til OBUZI videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos OBUZI har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til OBUZI via e-mail: info@obuzi.dk.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@obuzi.dk.

Henvendelse til kundeservice:

Mail:

info@obuzi.dk

Besvarelse af mails sker samme dag og senest 24 timer efter modtagelse af emailen.
Emails bliver som regel besvaret indenfor 1 time.

Telefonisk Kontakt:

+45 - 42 72 70 19
 
Ahentning og/eller besigtigelse af varer KUN ved forudgående aftale

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.